Lær af de store. De har også været små engang.

Små virksomheder tænker småt. "Det kan ikke lade sig gøre". "Det har vi ikke råd til". "Konkurrenten gør heller ikke sådan".

Prøv at vende den om: Hvad gør store, førende virksomheder? De gør det direkte modsatte. Sætter bommen højt. Måler sig med de bedste i verden. Tiltrækker de bedste kompetencer. Køber sig til den bedste rådgivning. Investerer i tro på at det giver afkast.

"Nåh ja", tænker du måske: "men de har også pengene til det". Korrekt. Men glem ikke, at disse virksomheder også har været små en gang!

Der er en entydig årsag til, at majoriteten af små virksomheder forbliver små. Og den ligger i den tankegang, du sætter bag din virksomhed. Lars Larsen startede småt. Uden mange penge på lommen. Men tænkte stort med JYSK. Tilsvarende eksempler findes.

SÅ HVAD SKAL DU GØRE?

Pointen er faktisk enkel. Tænk stort. Ellers bliver du aldrig stor. Absolut nemmere sagt end gjort. Men næste gang du møder en udfordring, så spørg dig selv: Hvad ville en stor virksomhed (læs: en person med en stor tankegang) gøre her?

Ville de sætte bommen højt eller fedtspille sig gennem udfordringen? Og lad nu være med at falde i grøften med ”hvad kan lade sig gøre”. Også her skal du vende tankegangen om: ”Hvad skal der til?”

Næste
Næste

Sig farvel til andedammen