Cart 0
RÅDGIVNING AF SMÅ VÆKSTVIRKSOMHEDER MED SULT PÅ MERE

25 ÅRS VÆKSTERFARING STILLET TIL RÅDIGHED FOR DIG, DIN VIRKSOMHED, DIN SITUATION



JEG HAR LAVET MARKEDSFØRING FOR DE HELT STORE BRANDS.
SKAL JEG GIVE DIT FIRMA ET MAKEOVER?


Små virksomheder udstråler ofte det, de er: Små (og uprofessionelle)
Få gjort din virksomhed til et "brand", så den ligner en million

 
 
Anbefales til alle, der har ambitioner og som vil finde en genvej til succes
— Thomas Odgaard, Direktør & partner, Incentive
Jeg kan varmt anbefale Steen som sparringpartner. Han er dygtig, konkret, målrettet og ligefrem i sin tilgang til opgaven.
— CLAUS LYKKE JENSEN, CEO, MOVIESTARPLANET
Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke fik gang i denne proces langt tidligere.
— TINA STENEMAN, DIREKTØR, RUG SOLID
 
 
 
Tromholt_purple.jpg
 
HVAD FÅR DU UD AF DET?

 


Du får defineret et særpræg, får tilført ”kant” og positioneret din virksomhed i markedet i forhold til konkurrenterne


Du får skabt en retning for virksomheden og et image, som både løfter virksomheden og ikke mindst dine ansatte
 
 


Din virksomhed får en ”indpakning” (branding), der gør den markant mere attraktiv. Du får alt tjekket igennem: Website, salgsmateriale, præsentation, online marketing, etc.


Du får saneret (evt. produktudviklet nye) produkter/ydelser. Du vil fremstå med produkter, der rammer målgruppens behov og som har den ”kant”, der skiller dig ud fra mængden.
 
 


Du får endevendt alle aspekter, der kan være med til at differentiere din virksomhed. En ny forretningsmodel? Ny prissætning? Større online satsning?


Din virksomhed bliver med et hevet op i en anden liga. Slut med at ligne en uprofessionel spiller i markedet
 
 


Du får defineret et eller flere lukrative segmenter. Slut med at kontakte alle fra A-Z og velkommen til fokus og retning


Væk med klicheer, ligegyldigheder og uprofessionel fremtoning. Ind med klar tale og ditto profil, der rammer i segmentets solar plexus
 
1487204831_basics-08.png
 
INDHOLD & PROCES



Præsentation. Du får mulighed for at præsentere din virksomhed. Inden vi mødes, har jeg vurderet din virksomhed "udefra" (som en potentiel kunde), så du får samtidig min uforbeholdne holdning til, hvordan din virksomhed tager sig ud set med rutinerede marketingbriller.


Møde/workshop. Jeg skal have en dyb forståelse for, hvad virksomheden leverer i dag. Sælger I fysiske produkter, skal jeg have en grundig beskrivelse af produktporteføljen. Sælger I ydelser, skal I gennemgå relevante cases for mig.


Jeg definerer et klart "kommunikations-koncept", som udgør en platform for, hvordan din virksomhed skal præsenteres, så den skiller sig ud i markedet og brænder igennem overfor din målgruppe. Dette koncept vil du fremadrettet kunne læne dig op af - også efter jeg er væk. Der ligger et stort arbejde i at researche på, hvad dine konkurrenter gør og hvad dine kunders reelle behov og købsmotiver er.


Den egentlige eksekvering med tekst, design, programmering, etc. kræver, at et team med den fornødne erfaring og kompetence strikkes sammen. Qua min fortid med at drive et af DK's største web/marketingbureauer har jeg selvsagt et stort netværk at trække på, så du er i sikre hænder.


Jeg sikrer, at den røde tråd fra trine 1 og 2 holdes i eksekveringen, ligesom der er ekstremt stort fokus på, at din markedsførings vigtigste opgave er at føre mod flere lukkede ordrer.


Forløbet afsluttes med en plan for, hvordan du udnytter din nye sexappeal i salgsmæssig henseende. Det kan involvere en egentlig marketingplan (tilpasset dit niveau og ambitioner) og/eller en opstramning af, hvordan du bliver skarpere i selve salgsforløbet.
1487204831_basics-08.png
PRIS

 


Prisen afhænger af virksomhedens udgangspunkt, konkurrencesituation, omfang af produkter og marketingmaterialer mv. så kontakt mig uforpligtende for en drøftelse.

 
 
 
SPØRGSMÅL?

 
 

Det er nok det værste sted, du kan tænke småt. 


Din virksomheds identitet, website, markedsføring mv. er det første en potentiel kunde stifter bekendtskab med.


Hvad møder de hos dig? 


Uimodståelig sexappeal eller hjemmegjort hønsestrik?

 
 
flower.jpg
 

Store virksomheder er ikke i tvivl. Man får ikke et ben til jorden, hvis ikke ens "branding" er i orden. Og selvom man måske tæller sine ansatte i tusinder, falder man ikke for fristelsen og lader "et kvikt hovede" løse opgaven internt. Der findes virksomheder, der ikke laver andet. Og de ved som regel, hvordan den kage skal skæres, så virksomheden får den rette sexappeal.

"Nå ja, men store virksomheder har også store marketingbudgetter", tænker du sikkert. Korrekt. Men store virksomheder har også været små engang. Og de er som regel kun blevet store, fordi de tænker stort. Også på dette punkt. 

De færreste begynder at lege revisor, advokat, tandlæge mv. Men markedsførng. Branding. Visuel identitet. Hvor svært kan det være? Lad mig give dig svaret, råt for usødet: Det er fucking svært.


 

din fætter kan muligvis sætte et website op.

og du synes sikkert, du er habil til at formulere dig.

WOW!

hvorfor laver i to ikke et webbureau og smadrer hele reklamebranchen?

 

Jeg har stiftet og stået bag et af Danmarks største web- og marketingbureauer med en kundeliste, der talte en række af landets førende virksomheder. Så jeg ved, hvad det kræver, at lave markedsføring, der brænder igennem og sælger varen. Og lad det samtidig være sagt: At du kan betjene Word gør dig ikke til tekstforfatter. Ditto for kombinationen Adobe Illustrator og art director. Det faktum gælder også ved valg af levarandør. Uden dyb erfaring med branding, bliver din virksomhed ikke flyttet op i superligaen! 

Der sker mirakler, når du går fra den hjemmegjorte hønsestrik - eller det velmenende men lidt hjælpeløse forsøg - til en professionel branding, hvor det ikke kun handler om ord og farvelade men et gennemgribende arbejde med at positionere din virksomhed i markedet så du skiller dig ud fra mængden og rammer "spot on" i det eller de segmenter, du skal leve af. 

 
 

Den ledige P-plads. Find den!

 

I et marked fyldt med konkurrenter bliver det uhyggeligt svært at skille sig ud. Farver og flotte ord gør ikke den store forskel her.

Udfordringen er at evne - og turde - tænke ud af boksen. Redefinere markedet. Sin egen virksomhed. Sine ydelser. Sin forretningsmodel. Sin prissætning.

Først dér forankres brandingen i et solidt fundament. Det handler om at finde den ledige P-plads i markedet.

 
 
p-plads.jpg
 
 

25 års væksterfaring fra egne virksomheder.
Fra adskillige små Gazelle virksomheder.
Og fra 50 af Danmarks førende virksomheder.

 

Få en sparringpartner med massiv væksterfaring: Jeg har taget hele turen selv. Fra selvstændig og nul ansatte til ”direktør for det hele” for DK's største marketingbureau med 225 ansatte og kontorer i udlandet. Jeg har tidligere rådgivet 50 af Danmarks førende virksomheder i banebrydende projekter og de senere år har jeg hjulpet et stort antal mindre vækstvirksomheder, heraf flere "gazeller" med at øge væksten. Og endelig har jeg investeret i en række start-ups og givet sparring til utallige nystartede virksomheder.

Og hvad kan du bruge det til? Du får sparring af én, der kender situationen fra din side af bordet. Én, der er trænet i at udtænke og eksekvere second-to-none strategier og yde ind-til-benet rådgivning. I får hurtigt afkodet virksomhedens givne situation, muligheder og smertepunkter. I får dechifreret, sorteret og prioriteret. I går fra mig med fokus og retning på agendaen. Slut med (kostbare) omveje. Kun genveje og klare til- og fravalg. 

Ja, I kan sagtens sidde og nørkle med tingene selv. Det har I sikkert allerede trænet i nogle år. Tænke, tænke. Sove på det. Tænke videre. Vende det med (samme indspiste) kollega eller ven som sidst. Der sker små forbedringer hele tiden. Men er det små forbedringer, I søger? Har virksomheden hoppet på stedet de seneste mange måneder eller år og/eller savner I sparring omkring hvilke tiltag, der virkelig rykker? Så investér i at få erfarne øjne på din virksomhed og klarlæg (gen)vejen hen mod øget vækst.  

 
 

Jeg har blandt andet hjulpet disse virksomheder med at differentiere sig i markedet. Skal jeg hjælpe din virksomhed?

 

 

Med en fortid som stifter og direktør af et af Danmarks største web/marketingbureauer (AHEAD, solgt til Valtech i 2000) er det ikke cases, jeg mangler på dette område. Jeg er blevet udfordret af nogle af Danmarks mest ambitiøse brands, har været involveret i en lang række banebrydende projekter og kampagner, har arbejdet med både danske og internationale kampagner, har omfattende erfaring med 1:1 marketing og e-business, har vundet over 20 danske og internationale marketing og web-awards. Sidder du med en udfordring, du gerne vil høre, om jeg har erfaring med så kontakt mig.

At arbejde med branding for små virksomheder er en stor udfordring. Der er ikke et etableret kendskab at tage udgangspunkt i. Og der er heller ikke et millionbudget til rådighed. Kunsten er: 1) at få den lille virksomhed til at virke professionel – uden at sætte troværdigheden over styr. 2) at få skabt sig et klart billede af det marked (målgruppe og konkurrenter), virksomheden opererer i, så virksomheden kan brænde igennem og 3) at give det hele ”kant” og tænke ud af boksen. Punkt 2 og 3 er ofte noget, de fleste overser. De kaster sig over virksomhedens produkter og styrker og går rask i gang med at sætte ord og farver på. 

Jeg har eksempler på flere mindre virksomheder, der har ofret større summer på at få ekstern hjælp til deres website og markedsføring. På overfladen et pænt stykke arbejde. Men går man et spadestik dybere, (set med en potentiel kundes øjne) er det klichefyldt arbejde, der ikke efterlader nogen form for differentiering. 

For de små virksomheder jeg hjælper med at få sexappeal, er der et stort indledende arbejde, inden der sættes ord og design på website mv. For en virksomhed indledte jeg eksempelvis med at skære majoriteten af produkterne væk og skære konceptet så meget til, at virksomheden gik fra et overfyldt konkurrencepræget marked til en position, hvor den nu har en reel chance for at opbygge en førende position. Med dette som udgangspunkt var det en leg at formulere et unikt kommunikationskoncept og dermed få virksomheden til at brænde igennem i markedsføringen.