Cart 0
RÅDGIVNING AF SMÅ VÆKSTVIRKSOMHEDER MED SULT PÅ MERE

25 ÅRS VÆKSTERFARING STILLET TIL RÅDIGHED FOR DIG, DIN VIRKSOMHED, DIN SITUATION



FÅ STYR PÅ ALLE AFGØRENDE ASPEKTER I SALGET
OG BOOST DET TIL NYE HØJDER


SALGSRÅDGIVNING UDEN LAPPELØSNINGER
FÅ EN HOLISTISK TILGANG TIL SALGSOPTIMERING, HVOR ALLE STEN VENDES

 
 
Anbefales til alle, der har ambitioner og som vil finde en genvej til succes
— Thomas Odgaard, Direktør & partner, Incentive
Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke fik gang i denne proces langt tidligere.
— TINA STENEMAN, DIREKTØR, RUG SOLID
 
 
 
Tromholt_purple.jpg
 
HVAD FÅR DU UD AF DET?

 


Du kommer til at sælge mere! Samtlige parametre, der har indflydelse på virksomhedens salgsperformance optimeres. Ingen lappeløsninger - dette er en gennemgribende tilgang til dit salg!


Et knivskarpt koncept (fokus!), der giver jer det fornødne særpræg til at adskille jer i markedet. Alt bliver vendt på hovedet!
 
 


Et entydigt (ambitiøst) salgsmål. Og en trin-for-trin plan for at nå de opsatte salgsmål.


En (med stor sandsynlighed!) helt ny tilgang til og struktur for salgsarbejdet.
 
 


En optimering af nuværende produkter/ydelser - en ny indpakning, der gør det nemmere for alle at sælge.


Entydig målgruppedefinition og kundesegmentering (ud med ikke-lønsomme kunder!).
 
 


Nye metoder og fremgangsmåder til at effektivisere salget baseret på mine 25 års erfaring samt værktøjer, der kan strukturere salgsforløbet


Vurdering af salgskompetencer i organisationen med klare valg/fravalg. Implementering af metoder, så alle er bevidste om deres salgsrolle.
 
 


Optimering af kanal/distributionsstrategi, partnerskaber, mulighed for at sælge (dele) online, etc.


Optimering af prissætning, tillægsydelser, mersalg, krydssalg, kundeloyalitet/"storkundestrategier", etc.
 
 


Anvisning af værktøjer, metoder, viden, ressourcer/netværk, der kan bringe jer hurtigere frem mod målet.


Kort sagt: En optimering af samtlige aspekter, der har indflydelse på virksomhedens evne til at sælge.
 
1487204831_basics-08.png
 
INDHOLD & PROCES



Analyse. Jeg skal til bunds i virksomheden og forstå hvordan den er skruet sammen. Jeg har udviklet en "360 graders analyse", der kommer grundigt gennem samtlige vækstbarrierer i virksomheden. Du får adgang til hele analysen og vi lægger indledningsvist en plan for, hvordan vi kommer gennem den, typisk over 2-3 halve (koncentrerede) dage fordelt ud over et par uger.


Møder, interviews, research. Jeg skal igennem alle aspekter i virksomheden, der har den mindste indflydelse på salgsperformance. Så det er et mix af fremsendelse/adgang til dokumenter og nøgletal, dialog om virksomhedens styrker/svagheder/udfordringer, gennemgang af cases/produkter (og/eller dialog med kunder), beskrivelse af salgsproces, marked, konkurrenter, 1:1 interviews med nøglemedarbejdere samt "hjemmearbejde" i form af min research og gennemgang af ovenstående.


Planlægning og quick wins. På basis af step 1 & 2 vurderer jeg, hvilke områder i din virksomhed, der skal optimeres (alt fra finjusteringer til radikale ændringer) og hvor fokus skal lægges på kort og langt sigt. Er der lavthængende frugter, der kan plukkes ved få justeringer, har det naturligvis førsteprioritet.


Salgsmål og -plan. Entydige salgsmål defineres. Der skal ikke (længere) være tvivl om, hvad der forventes opnået. Derefter en trin-for-trin salgsplan: Hvilke salgsaktiviteter skal iværksættes for at indfri målene. Vi kigger på organisering af salg i virksomheden, struktur, systemer, pipeline management mv.


Workshop(s). Mine anbefalinger fremlægges og drøftes i en eller flere workshops med relevante medarbejdere. Denne form er helt bevidst: Det handler dels om at skabe ejerskab og 'drive' i organisationen, dels om give og drøfte mine konkrete eksempler på løsninger indenfor de områder, der skal optimeres. Sidstnævnte giver de bedste betingelser for den efterfølgende implementering.


Eksekvering. Hvert område i salgsplanen skal eksekveres. Jeg er med til at træde i pedalerne. Er der opgaver i din plan, hvor der er behov for ekstern hjælp, så bistår jeg gerne med mit netværk. Er der behov for efterfølgende afklaring eller uddybning, står jeg til rådighed.
1487204831_basics-08.png
PRIS

 


Prisen afhænger helt af virksomhedens udgangspunkt, konkurrencesituation, kompleksitet, antal nøglemedarbejdere og disse kompetencer mv. Processen skræddersys derfor den enkelte virksomhed - og løber typisk over 3 til 6 måneder.

Det er en investering, der bliver tjent hjem på øget fokus, klare valg/fravalg, større drive i organisationen, et farvel til kostbare omveje og spildte ressourcer - og støt stigende salg!

SEND EN UFORPLIGTENDE FORESPØRGSEL OG SVAR PÅ ET PAR SPØRGSMÅL, SÅ VENDER JEG TILBAGE
 
 
 
SPØRGSMÅL?

 
 

"Steen skærer ind til benet og yder en skarp og professionel sparring. Jeg kan varmt anbefale Steen som sparringpartner. Han er dygtig, konkret, målrettet og ligefrem i sin tilgang til opgaven."

 

Claus Lykke Jensen, CEO MovieStarPlanet

 
Horizon_bg.jpg
 
 

Jeg har arbejdet med salg og marketing i over 25 år. For mine egne virksomheder, hvor jeg har været ansvarlig for salg af både millionprojekter og fysiske produkter. Jeg har arbejdet med salg for over 50 mindre virksomheder, som havde større eller mindre salgsudfordringer. Og endelig har jeg som rådgiver for ca. et halvt hundrede af Danmarks største virksomheder, været dybt involveret i deres internationale salgs- og marketingstrategier.

Det har lært mig én ting: salg er en kompliceret størrelse. Alligevel har kurser, bøger, foredrag, rådgivere - og ikke mindst virksomhedsejere - ofte det til fælles, at de fokuserer på ét område: Sælgertræning, et nyt salgssystem, en ny sælger, en klarere rabatpolitik, effektiv pipeline management, etc.

 


 

Min oplevelse med mindre virksomheder er, at SALGSudfordringen sjældent kan isoleres.

En dygtig sælger er chanceløs med et lorteprodukt.

Et godt produkt er ligegyldigt I HÆNDERNE PÅ EN HÅBLØS SÆLGER ELLER OVERFOR DEN FORKERTE MÅLGRUPPE. 

Get the point? 

 

En proces med mig, tager holistisk fat. Det er en proces, der strækker sig over to til seks måneder. Men jeg tør godt love dig, at det er en åbenbaring. Som en af mine kunder udtalte: ”Er du klar over en salgsmaskine, du har været med til at skabe her – det går helt amok”. 

I korte træk endevender jeg følgende aspekter: Særkende. Hvad er det, din virksomhed kan, som ingen andre kan? Segment. Hvem er din kernemålgruppe, hvem kan du være ”alt” for? Sexappeal. Ligner du en million eller ligner dit website mv. mere noget din moster har lavet? Skalerbarhed. Hvordan kan organisationen, salgskanaler, partnerskaber, produktudvikling mv. geares? Struktur. Hvordan kan en ny salgsproces sættes i system, så luften ikke løber ud af ballonen? Salg. Hvilke salgsmål skal indfries – og hvordan (trin-for-trin plan)? 

Vil du forstå i dybden, hvad jeg kommer rundt om, så tjek mit indlæg om tredobling af salget

 
 
 

TÆNK STØRRE

Du tænker for småt.
Hele vejen rundt.
Og det smitter af på potentielle kunder.
Du er nødt til at vise format.
Hele vejen rundt.
Succes avler succes.

 
 
Horizon_bg.jpg
 
 

25 års væksterfaring fra egne virksomheder.
Fra adskillige små Gazelle virksomheder.
Og fra 50 af Danmarks førende virksomheder.

 

Få en sparringpartner med massiv væksterfaring: Jeg har taget hele turen selv. Fra selvstændig og nul ansatte til ”direktør for det hele” for DK's største marketingbureau med 225 ansatte og kontorer i udlandet. Jeg har tidligere rådgivet 50 af Danmarks førende virksomheder i banebrydende projekter og de senere år har jeg hjulpet et stort antal mindre vækstvirksomheder, heraf flere "gazeller" med at øge væksten. Og endelig har jeg investeret i en række start-ups og givet sparring til utallige nystartede virksomheder.

Og hvad kan du bruge det til? Du får sparring af én, der kender situationen fra din side af bordet. Én, der er trænet i at udtænke og eksekvere second-to-none strategier og yde ind-til-benet rådgivning. I får hurtigt afkodet virksomhedens givne situation, muligheder og smertepunkter. I får dechifreret, sorteret og prioriteret. I går fra mig med fokus og retning på agendaen. Slut med (kostbare) omveje. Kun genveje og klare til- og fravalg. 

Ja, I kan sagtens sidde og nørkle med tingene selv. Det har I sikkert allerede trænet i nogle år. Tænke, tænke. Sove på det. Tænke videre. Vende det med (samme indspiste) kollega eller ven som sidst. Der sker små forbedringer hele tiden. Men er det små forbedringer, I søger? Har virksomheden hoppet på stedet de seneste mange måneder eller år og/eller savner I sparring omkring hvilke tiltag, der virkelig rykker? Så investér i at få erfarne øjne på din virksomhed og klarlæg (gen)vejen hen mod øget vækst.  

 
 
 

TÆNK SNÆVERT

Du vil med garanti være
alt for meget for alt for mange.
Vupti, der røg et potentielt særpræg.
Nu er du bare endnu en i rækken.

 
 
salg.jpg
 
 

Godt koncept, svag salgspræsentation, uklart website. For en ung virksomhed var udgangspunktet i orden. De havde set et hul i markedet og udviklet et stærkt forretningskoncept. Men selv med et sådant i hånden kan det være svært at lukke ordrer, hvis kunderne ikke helt forstår det geniale – eller du går til den forkerte målgruppe. Jeg har defineret helt nye budskaber, argumentation, pædagogiske modeller mv. Jeg har efterfølgende udarbejdet en helt ny salgspræsentation og strammet websitet op i overensstemmelse med den nye måde at præsentere konceptet på. Via mit netværk fik jeg etableret to testmøder med store virksomheder for at få konkret feedback og justere tingene ind. Begge virksomheder endte med at lægge store ordrer (der i parentes bemærket har betalt mit honorar og mere til).

Fra dyrt offline til effektivt online salg – og fra egen andedam til internationalt salg: Jeg har været involveret i at ændre forretningsmodellen for en Gazelle virksomhed fra at være 95 % offline drevet (traditionelt telefonsalg) til overvejende online. Allerede efter 12 måneder var majoriteten af omsætningen baseret på en langt mere omkostningseffektiv online strategi. Det har samtidigt åbnet for en international ekspansion, hvor vi penetrerer et marked af gangen ud fra en nøje planlagt salgsstrategi, hvor offline salget bruges til at bryde hul på isen – og online salget går efter at booste omsætningen. 

Omsætningen øget med 20 % uden ekstra salgsressourcer: Fem sælgere fordelt på tre skandinaviske markeder og en samlet kundekreds på ca. 1.000 detailbutikker. Men også fem sælgere, der besøgte store som små butikker lige meget henover året uden at skele til ROI. Jeg har etableret et køligt overblik over, hvilke kunder, der har det største vækstpotentiale baseret på en kategorisering af kunderne. Fokus er fremover på butikker med størst potentiale. Et salgssystem er etableret sammen med en effektiv salgsrapport, der måned for måned viser, om den enkelte butik er ”on track” – eller om der er behov for at justere salgsindsatsen. 

 
 
 
 
 
 
 
newsletter.jpg