Cart 0
RÅDGIVNING AF SMÅ VÆKSTVIRKSOMHEDER MED SULT PÅ MERE

25 ÅRS VÆKSTERFARING STILLET TIL RÅDIGHED FOR DIG, DIN VIRKSOMHED, DIN SITUATION



FÅ EN KONKRET VÆKSTPLAN.
SÅDAN SKABER DU FUNDAMENTET FOR MASSIV VÆKST


INDBLIK, ANALYSE, WORKSHOPS - DET FULDE, FORKROMEDE OVERBLIK:
HVAD SKAL OPTIMERES INDENFOR SAMTLIGE OMRÅDER I DIN VIRKSOMHED.

 
 
Anbefales til alle, der har ambitioner og som vil finde en genvej til succes
— Thomas Odgaard, Direktør & partner, Incentive
Jeg kan varmt anbefale Steen som sparringpartner. Han er dygtig, konkret, målrettet og ligefrem i sin tilgang til opgaven.
— CLAUS LYKKE JENSEN, CEO, MOVIESTARPLANET
Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke fik gang i denne proces langt tidligere.
— TINA STENEMAN, DIREKTØR, RUG SOLID
 
 
 
Tromholt_purple.jpg
 
HVAD FÅR DU UD AF DET?

 


Et beslutningsgrundlag: Klare anbefalinger til valg/fravalg, som skal foretages, baseret på en grundig vurdering og research af virksomheden (se under proces)


En vækstplan: Prioriteret liste over de områder, der skal optimeres i virksomheden, for at etablere det rette fundament for (markant) øget vækst.
 
 


Konkrete input til optimering af de vækstbarrierer, der hænger mest i bremsen, så I har en klar ide om, hvor og hvordan I skal optimere.


En dyb indsigt i virksomhed og nøglemedarbejdere, som du med garanti aldrig har haft på samme niveau før.
 
 


Min uforbeholdne holdning til hvad du skal fokusere på - som leder - for at give dig selv og virksomheden mere medvind.


Liste over lavthængende frugter: Tiltag I hurtigt kan implementere, som vil optimere jeres virksomhed med det samme.
 
 


En klar anbefaling af, hvordan salgsindsatsen skal skrues sammen - både på kort og langt sigt - med henblik på at give salget et boost.


Anvisning af værktøjer, metoder, viden, ressourcer/netværk, der kan bringe jer hurtigere frem mod målet.
 
1487204831_basics-08.png
INDHOLD & PROCES



Analyse. Jeg skal til bunds i virksomheden og forstå hvordan den er skruet sammen. Jeg har udviklet en "360 graders analyse", der kommer grundigt gennem samtlige 8 vækstbarrierer. Du får adgang til hele analysen og vi lægger indledningsvist en plan for, hvordan vi kommer gennem den, typisk over 2-3 halve (koncentrerede) dage fordelt ud over et par uger.


Møder, interviews, research. Processen med at komme gennem alle aspekter i virksomheden er et mix af fremsendelse/adgang til dokumenter og nøgletal, dialog om virksomhedens styrker/svagheder/udfordringer, gennemgang af cases/produkter, beskrivelse af salgsproces, marked, konkurrenter, 1:1 interviews med nøglemedarbejdere samt "hjemmearbejde" i form af min research og gennemgang af ovenstående.


Afrapportering. Mine foreløbige konklusioner forelægges for ledelsen. Der er muligvis behov for uddybning eller yderligere research. Vi lægger samtidig en plan for, hvordan mine anbefalinger fremlægges.


360° plan. Jeg er ikke tilhænger af lange, forkromede dokumenter (der plejer at ende i skuffen og dermed glemmes). I får et par slides med en prioriteret liste over de områder i virksomheden, der skal optimeres. Planen skal ses i tæt sammenhæng med workshop (pkt. 5), der sikrer ejerskab blandt nøglemedarbejdere.


Workshop(s). Mine anbefalinger fremlægges og drøftes i en eller flere workshops med relevante medarbejdere. Denne form er helt bevidst: Det handler dels om at skabe ejerskab og 'drive' i organisationen, dels om give og drøfte mine konkrete eksempler på løsninger indenfor de områder, der skal optimeres. Sidstnævnte giver de bedste betingelser for den efterfølgende implementering.


Opfølgning. Har du behov for efterfølgende afklaring eller uddybning (når du har arbejdet med konklusionerne fra processen), står jeg til rådighed.
1487204831_basics-08.png
PRIS

 


Prisen afhænger af virksomhedens udgangspunkt, kompleksitet, antal nøglemedarbejdere mv., så kontakt mig uforpligtende for at drøfte niveauet.

Investeringen tjenes hjem på øget fokus, klare valg/fravalg, større drive i organisationen og et farvel til kostbare omveje og spildte ressourcer.
 
 
 
SPØRGSMÅL?

 
 

"Steen skærer ind til benet og yder en skarp og professionel sparring. Jeg kan varmt anbefale Steen som sparringpartner. Han er dygtig, konkret, målrettet og ligefrem i sin tilgang til opgaven."

 

Claus Lykke Jensen, CEO MovieStarPlanet

 
road.jpg
 
 

25 års væksterfaring fra egne virksomheder.
Fra adskillige små Gazelle virksomheder.
Og fra 50 af Danmarks førende virksomheder.

 

Få en sparringpartner med massiv væksterfaring: Jeg har taget hele turen selv. Fra selvstændig og nul ansatte til ”direktør for det hele” for DK's største marketingbureau med 225 ansatte og kontorer i udlandet. Jeg har tidligere rådgivet 50 af Danmarks førende virksomheder i banebrydende projekter og de senere år har jeg hjulpet et stort antal mindre vækstvirksomheder, heraf flere "gazeller" med at øge væksten. Og endelig har jeg investeret i en række start-ups og givet sparring til utallige nystartede virksomheder.

Og hvad kan du bruge det til? Du får sparring af én, der kender situationen fra din side af bordet. Én, der er trænet i at udtænke og eksekvere second-to-none strategier og yde ind-til-benet rådgivning. I får hurtigt afkodet virksomhedens givne situation, muligheder og smertepunkter. I får dechifreret, sorteret og prioriteret. I går fra mig med fokus og retning på agendaen. Slut med (kostbare) omveje. Kun genveje og klare til- og fravalg. 

Ja, I kan sagtens sidde og nørkle med tingene selv. Det har I sikkert allerede trænet i nogle år. Tænke, tænke. Sove på det. Tænke videre. Vende det med (samme indspiste) kollega eller ven som sidst. Der sker små forbedringer hele tiden. Men er det små forbedringer, I søger? Har virksomheden hoppet på stedet de seneste mange måneder eller år og/eller savner I sparring omkring hvilke tiltag, der virkelig rykker? Så investér i at få erfarne øjne på din virksomhed og klarlæg (gen)vejen hen mod øget vækst.  

 
 
 

FORSKELLEN ER FIRE

Naturligvis kan du fortsætte som nu.
Det har du jo immervæk en del erfaring med.
Men JEG HAR ERFARINGEN I AT SKÆRE IND TIL BENET OG ANGIVE KLARE VALG/FRAVALG, DER FÅR JERES VIRKSOMHED VIDERE.
Fire gange hurtigere. Fire gange mere effektivt.

 
 
coins_bg.jpg
 

En virksomhed kom til mig. Sorte tal på bundlinjen. Fornuftig vækst gennem fire år. Kompetent ledelse. Tilfredse kunder. Så umiddelbart kunne man spørge: Hvad skal de med Tromholt? Det korte svar er: De skal lære at tænke – og agere - stort. Så de udnytter deres fulde potentiale.

Min analyse af virksomheden afslørede flere muligheder: Salgsindsatsen var koncentreret om ganske få personer (flaskehals). Forretningskonceptet kunne skæres markant til og blive endnu skarpere, så virksomheden stod stærkere i markedet.

Markedsføring, udfarende salgsaktiviteter mv. var ikke-eksisterende. Prisniveauet på en række ydelser var for lavt. Ansvarsområder for en række nøglemedarbejdere blev redefineret. Nye segmenter kunne opdyrkes. Jeg anviste et cloud-baseret salgsstyringsværktøj, og en metode til at få fuldt overblik over pipeline og fremdrift i salg. Flere småkunder var ikke rentable og skulle smides ud og frigøre ressourcer til større kunder/ordrer. Og der kunne relativt nemt sælges mere til eksisterende kunder. Og så fremdeles på en række øvrige områder.

Med disse muligheder i hovedet satte vi i samarbejde et treårs mål, der var markant højere, end virksomheden selv havde sjusset sig frem til. Reaktionen er den samme hver gang: Den lille virksomhed begynder at tænke stort. Ledelsen nærmest bogstaveligt talt ranker ryggen og vokser med det øgede ambitionsniveau. Næste fase er at få ledelsen og resten af virksomheden til at transformere sig fra ”den lille virksomheds tankegang” til at tænke som en stor virksomhed og begynde at implementere tiltagene i prioriteret rækkefølge.

 
 
 
 
 
 
 
newsletter.jpg